Україні вдалося відновити роботу портів Великої Одеси без участі третіх сторін. Це стало можливим завдяки військовим передумовам, зокрема – атаці по десантному кораблю РФ у серпні.
Про це на конференції “Майбутнє українського експорту” заявив віцепрем'єр-міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков, пише “Економічна правда”.
Деталі
Станом на сьогодні 10 кораблів пройшли українським чорноморським коридором. Щобільше, вперше вийшли судна не лише з аграрною продукцією, але й з металургійною.
За словами Кубракова, передумови для роботи нинішнього коридору, як і у випадку з зерновою ініціативою, були військовими – звільнення острова Зміїний та затоплення крейсера “Москва”.
“Так і зараз – багато чого відбулося в Чорному морі, чого не було раніше: суттєві пошкодження десантного корабля біля Новоросійська і багато-багато інших речей. Військовий паритет в Чорному морі ще не встановлений, але ситуація точно не така, як була пів року назад”, – заявив віцепрем'єр-міністр.
Йшлося і про те, що, з одного боку, коридор дає можливість суттєво збільшувати обсяги експорту, а з іншого – це досить нова ініціатива, якій може бракувати стабільності. Слід розуміти, що морський коридор може стати відносно гарантованим лише у двох випадках:
- після перемоги України у війні;
- а сценарієм “зернової ініціативи”.
Кубраков наголосив, що тимчасовий коридор, встановлений ВМС України, зареєстрований в усіх світових системах, він офіційно визнаний.
“Ми розуміємо, що якісь інциденти можуть відбутися, війна продовжується. Якщо щось станеться з нашим цивільним судном, ми не будемо про це говорити, але нам є чим відповісти – є військові цілі, є інші цілі, і ворог теж розуміє цю небезпечну грань”, – акцентував Кубраков.
Зараз РФ зосередилась на атаках по українській портовій інфраструктурі, наголосив він, і міжнародні партнери України це також розуміють. Тому українська сторона сподівається на суттєве посилення ППО на цих напрямках.
Раніше речниця ОК “Південь” зауважила, що довіра до Сил оборони з боку провідних судноплавців очевидна. Кораблі продовжують використовувати гуманітарний коридор.
Читайте також: