Авіапрорив на “Азовсталь”: командувач ССО розкрив раніше невідомі деталі операції

Ексклюзив ТСН

Командувач Сил спеціальних операцій (ССО), генерал-майор ЗСУ Віктор Хоренко розкрив невідомі деталі авіапрориву на “Азовсталь” в оточеному росіянами Маріуполі. Українські військові на гвинтокрилах здійснили сім вдалих рейсів. У кожному брала участь різна кількість машин і паралельно проводилося декілька операцій.

Про це Хоренко розповів у інтерв'ю ТСН.

“Я дуже добре пам’ятаю ці моменти, коли були перші рейси та як вони планувалися. Це були важкі рішення. Коли ми спілкувалися з пілотами, комбригами й командувачами армійської авіації, вони нам допомагали планувати ці польоти на “Азовсталь”. Було вдалих сім рейсів. У кожному польоті брала участь різна кількість вертольотів. Ми вивчили обстановку, противника, радіоелектронну обстановку і планували маршрут. Паралельно проводилося декілька операцій: і наземна, і повітряна”, – розповів командувач ССО.

За його словами, тоді він не мав досвіду такого типу операцій, тому доводилось розбиратися вже під час неї. Проблема була в тому, що гвинтокрил не міг підняти необхідну захисникам на “Азовсталі” кількість вантажу, тому треба було обирати.

“Коли тобі привозять боєкомплект, який ти повинен загрузити, і Редіс, з яким безпосередньо підтримували зв’язок, каже, що йому саме на цей час необхідне. У тебе 15 тонн вантажу, а один вертоліт може біля двох тонн взяти. Там є певні нюанси. Окрім цього, ще була доставка людей, мотивованих бійців, які на той час могли працювати та підтримувати. Тому що ми розуміли: були і втрати, і моральне виснаження людей”, – розповів Хоренко.

Командувач ССО каже, що основна частина бійців виконувала свій обов’язок. Також було багато добровольців, які висловлювали бажання підтримати, мали прямий або опосередкований стосунок і до “Азову”, і до бійців, які перебували на той час у Маріуполі.

“Основне завдання було доставити боєкомплект. Але коли кажуть, що з 15 тонн можуть лише 2 тонни влізти, треба щось обирати. А в тебе ще приходить 10 добровольців. Кажуть: ми також хочемо полетіти захищати “Азовсталь”. Тоді ухвалювали важкі рішення: чи боєкомплект загрузити, медикаменти, тоді засоби зв’язку, старлінки тільки у нас з’являлися, або люди, які повинні були захищати. Ми були обмежені, рахувалося по хвилинах”, – розповів командувач ССО.

Хоренко каже, що військові йшли в повному режимі радіомовчання. Вивантаження не мало займати понад 10 хвилин.

“Але завжди люди справлялися до 5 хвилин. Після цього було завантаження поранених, які в більш важкому стані. Було декілька історій, мало хто про них знає. Як люди, спеціалісти високого профілю, вилітали, працювали там і певними рейсами примудрялися повертатися. Тому що вони були потрібні на інших напрямках”, – розповів командувач ССО.

За сім рейсів один військовослужбовець потрапив у полон, каже Хоренко. Його вже обміняли.

На YouTube-каналі ТСН можна переглянути за цим посиланням відео Командувач, який досі лишався в тіні. ПЕРШЕ інтервʼю генерала Хоренка

Читайте також:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *