Польські перевізники, які блокують кордон з Україною, раніше працювали в РФ та Білорусі.
Про це повідомили в Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України, йдеться на сайті Федерації роботодавців України.
Зазначається, що страйкує лише одна з чотирьох польських асоціацій перевізників. Їх не підтримали інші асоціації, а польський Уряд двічі звертався з проханням зупинити акцію.
Український уряд до сьогодні не отримував офіційних звернень польських страйкарів і всі вимоги відомі лише зі ЗМІ.
Заступниця генерального директора ФРУ Юлія Гончарова повідомила про наявність проблем з експортом продукції через великі черги на кордоні. За її словами, середня затримка вантажів становить для 40% респондентів – 5-10 днів, для 53% – 10-15 днів, решта заявила або про швидкий перетин кордону (до 5 діб), або про затримку понад 15 діб.
“Ситуація, що склалась на кордоні, має кілька складових і впливає вже не лише на експорт виробленої української продукції, але й на майбутні контракти 2024 року, а отже на наповнення бюджету наступного року”, – сказала вона.
Наслідки блокування для економіки України
Голова Ради Федерації роботодавців України і співвласник Костопільського заводу скловиробів Дмитро Олійник поінформував, що підвищення вартості логістики в 2,5 раза становить додаткові 7-8% собівартості продукції. Листопад та грудень є важливим часом для укладання контрактів на майбутній рік.
І вже сьогодні іноземні споживачі мають сумніви і говорять українським виробникам: “Шануємо, поважаємо, цінуємо вашу якість, влаштовує ціна. Але з огляду на ті ризики, які ми бачимо, що формує позицію сьогодні, то програма-мінімум – ми будемо зменшувати об’єм. Тобто ми будем заміщати доставниками, до прикладу, польськими”, – пояснив ситуацію Дмитро Олійник.
Нагадаємо, раніше експерт розповів, чому поляки блокують кордон з Україною і як це питання можна вирішити.
Читайте також: