Міністерство оборони США ідентифікувало двох морпіхів ВМС, які загинули 11 січня під час нічної операції з перехоплення на невеликому іранському кораблі зброї, призначеної для єменських хуситів. Загинули спеціальний оператор першого класу Крістофер Дж. Чемберс (37 років) і спецоператор другого класу Натан Гейдж Інграм (27 років).
Про це пише The New York Times.
“Ми з жалем повідомляємо, що після 10-денного ретельного пошуку два наші зниклі військовослужбовці ВМС США не були знайдені, і їхній статус було змінено на загиблих”, – повідомило Центральне командування США в соцмережі X.
Як розповіли в Пентагоні, під час операції в Аравійському морі біля берегів Сомалі був шторм з висотою хвиль 2,4 метра. Коли “морські котики” наблизилися до підозрілого корабля та почали підійматися на його борт, хвиля збила в море одного спецпризначенця, а інший пірнув за ним.
Військові ВМС США потонули, перш ніж їх вдалося врятувати.
Подробиці операції
Крістофер Дж. Чемберс і Натан Гейдж Інграм загинули 11 січня, коли вони на двох малопомітних бойових швидкохідних катерах, за якими стежили гелікоптери й безпілотники, хотіли висадитися на невеликий вантажний корабель в Аравійському морі біля узбережжя Сомалі.
Спільна пошукова операція Військово-морських сил США, Іспанії та Японії тривала більше тижня.
За словами Міністерства оборони США, результатом місії в Аравійському морі стало захоплення компонентів балістичних і крилатих ракет іранського виробництва, які призначалися для хуситів в Ємені.
Це був перший випадок, коли американські сили захопили іранську зброю, яку відправляли бойовикам-хуситам відтоді, як вони почали атакувати в листопаді 2023 року комерційні судна в Червоному морі.
Смерть моряків викликала сумніви щодо планування та проведення рейду
За словами Еріка Демінга, старшого начальника SEAL (військовий підрозділ спеціального призначення Військово-морських сил США – ред.) у відставці, який виконував подібні місії, подробиці аварії спантеличили багатьох нинішніх і колишніх військових ВМС.
Протягом останніх років Військово-морський флот США неодноразово використовував есмінці для перехоплення кораблів зі зброєю, що прямували до Ємену, без жодних інцидентів.
“Чому командир оперативної групи SEAL вирішив сісти на борт вантажного судна вночі в небезпечному морі, а не чекати на кращі умови?” – зауважив Ерік Демінг.
За його словами, морські котики під час посадки на борт стандартно мають із собою плавзасоби та локаційні маячки.
Демінг зауважив, що якщо цих заходів безпеки було дотримано, а швидкохідні катери й гелікоптери ВМС перебували в безпосередній близькості до місця проведення операції, тоді як могли загинути двоє військових?
“Для багатьох із нас це не має сенсу. Мабуть, щось іще пішло не так”, – прокоментував він.
Відділ спеціальних бойових дій ВМС, до складу якого входять морські котики, відмовився від коментарів, заявивши, що інцидент все ще розслідується.
“Деталі того, що сталося, будуть ретельно розслідувані. До того часу було б недоречно спекулювати на подробицях інциденту, а також робити припущення щодо того, що призвело до зникнення наших моряків”, – сказав речник.
Нагадаємо, Ізраїль втратив рекордну кількість солдатів за добу в Секторі Гази (деталі).
Читайте також: