Міністр закордонних справ Швеції Тобіас Білльстрем закликав до запровадження нових правил і механізмів, щоб запобігти екологічній катастрофі через застарілий флот Росії в Балтійському морі. Насамперед йдеться про загрозу від російських суден, які перевозять нафту.
Про це очільник шведського зовнішньополітичного відомства заявив в інтерв’ю The Guardian під час свого першого візиту до Лондона після того, як Швеція стала членом НАТО.
За його словами, близько половини всієї російської нафти, що транспортується морем, проходить через Балтійське море та води Данії, часто під “фантомними” прапорами та з використанням міжнародних вод для уникнення контролю. Цей нафтовий флот генерує величезні прибутки для військової машини Росії в обхід західних санкцій.
Через небезпеку аварій та розливу нафти два тижні тому міністри закордонних справ країн Балтії провели стратегічну зустріч на острові Готланд, щоб обговорити, як поводитися з російським флотом.
“Те, що він [російський флот] перевозить нафту, яка підживлює агресію Росії проти України, це доволі погано. Але ще гірше те, що Росію, схоже, зовсім не хвилює те, що ці кораблі можуть завдати серйозної шкоди довкіллю в морях, а в Балтійському морі ситуація і без того делікатна”, – сказав Білльстрем.
Він також додав, що кожна держава-член Міжнародної морської організації (IMO) несе відповідальність за дотримання правил і норм IMO та має право вимагати від капітана судна, яке вважається непридатним для плавання, вжити заходів до виходу з порту.
Однак деякі скандинавські країни стурбовані реакцією Росії на таке втручання, оскільки це може посилити переконання Москви, що Балтійське море перетворюється на “озеро НАТО”, куди Росії обмежений доступ. Білльстрем вважає, що Кремль може звинуватити країни-члени НАТО в порушенні свободи судноплавства.
Нагадаємо, 19 березня цього року в Балтійському морі затонув російський траулер “Капітан Лобанов”. У нього влучила ракета військово-морських сил РФ під час навчань.
Читайте також: