Успішне ураження підводного човна Чорноморського флоту РФ “Ростов-на-Дону” у Севастополі ставить під сумнів можливість окупантів ремонтувати свої підводні човни у Чорному морі. Без ремонту російські субмарини, як мінімум, не зможуть вийти в море, а як максимум – зазнають аварії під водою.
До такого висновку прийшли у виданні Defense Express.
Окрім остаточно потопленого “Ростова-на-Дону” у Чорному морі РФ тримає ще три підводних човни аналогічного проєкту “Варшав'янка” – Б-265 “Краснодар”, Б-268 “Великий Новгород” та Б-271 “Колпино”, а також проєкту “Палтус” Б-871 “Алроса”.
Експлуатація всіх трьох “Варшав'янок” вкрай активна, тому потреба їх ремонту вища за норми мирного часу, навіть у бухті Новоросійська ворог тримає їх у напівзануреному стані.
Основним ремонтним заводом підводних човнів у Чорному морі для РФ є Севастопольський морський завод. Тобто для повноцінного ремонту їх необхідно загнати під удар в окупований Севастополь.
РФ не має практичної можливості відправити підводні човни на планові ремонти на Кронштадтському морському заводі на Балтиці, оскільки Босфор перекрито для військових суден Туреччиною. Ба більше, дуже сумнівною є можливість їх втечі і через “чорних хід” – Азовське море та Дон.
Єдина можлива альтернатива – судноремонтний завод у Новоросійську, але він ніколи не займався підводними човнами.
“Звісно це не означає, що у РФ вже “завтра” всі підводні човни стануть на причал. Більше того, скоріш за все, відсутність регламентних ремонтних робіт навряд взагалі змусить командування решток російського Чорноморського флоту щось змінити. Але виведення з ладу чотирьох підводних човнів РФ – це лише питання часу”, – наголосили аналітики видання.
Нагадаємо, в Генштабі ЗСУ підтвердили, що у Севастополі було уражено російський підводний човен “Ростов-на-Дону”. В результаті влучання човен затонув на місці.
Читайте також: