Перші слова можуть встановити тон подальшої розмови під час телефонного дзвінка. Використання популярних фраз “Алло, так, слухаю” може бути сприйнято, як неввічливе або незацікавлене. Є інші фрази, які допоможуть зробити розмову приємною.
Тренер з ораторського мистецтва Павло Мацьопа назвав п’ять правил телефонної розмови.
Починати розмову треба з привітання “Доброго ранку”, “Добрий день”, “Вітаю”.
Після цього запитайте людину, чи комфортно їй зараз спілкуватися. Якщо відповідь позитивна, то продовжуйте. Якщо ні – запитайте, коли можна перетелефонувати.
Закінчуючи розмову, обов’язково попрощайтеся та дочекайтеся останніх слів співрозмовника. Адже класти слухавку раніше – нетактовно.
Ніколи не закінчуйте розмову першими, якщо телефонували не ви. За етикетом закінчує її той, хто зателефонував.
Цікаві факти
Слово “алло” в різних варіаціях вимовляють у багатьох країнах, але далеко не у всіх. Десь національний колорит виявився набагато сильнішим.
Так, зв’язавшись з людиною з Португалії, ви з високою ймовірністю почуєте слово “пронто”, що означає готовність. Китаєць у трубку скаже вам “вей” – це таке доволі формальне “агов”.
В Ізраїлі нарівні з “алло” – національне вітання “шалом”, те ж саме в арабських країнах зі словом “мерхаба” – універсальним “привіт”. Незвичайний варіант у Казахстані, він вимовляється як “тиндап турмин” – буквально “слухаю”.
Читайте також: