Одна з асоціацій польських перевізників, не залучена до блокування кордону з Україною, запропонувала своє бачення компромісу, що частково задовольнив би інтереси блокувальників.
Про це пише польське видання RMF24.
Асоціація TLP пропонує зобов’язати віддавати 50% усіх транспортних послуг у товарообігу з Україною польським перевізникам. За їхньою пропозицією, якщо компанія-імпортер чи експортер товарів віддає більше замовлень українським перевізникам, їй загрожуватиме штраф у розмірі 30% від річного доходу.
Крім того, пропозиція вимагає реєструвати всі перевезення українськими перевізниками в системі SENT.
Керівник асоціації Мацей Вронський вважає, що бронювання щонайменш 50% послуг перевезення товарів у торгівлі з Україною дозволить досягти приблизно тих самих цілей, що й система з дозволами, і Польща таким чином не порушуватиме угоди між Україною та ЄС.
Вронський наголосив, що рішення потрібне якнайшвидше, тому що від блокади кордону польськими перевізниками потерпає не лише Україна, а й багато польських компаній.
На думку Вронського, для ухвалення такого законопроєкту необов’язково чекати на формування повноцінного нового уряду.
Також TLP пропонує, щоб комітет Сейму з інфраструктури створив міжпарламентську робочу групу з Україною, яка би зайнялася проблемами, що існують у процедурі перетину кордону, та пошуком рішень для скорочення часу на черги й митні процедури.
“Ми багато років бачили небажання української влади запропонувати рішення, які би спростили транскордонний рух. Це порушує питання, якими є мотиви. Особливо коли ми отримуємо сигнали, що деякі посадовці на кордоні використовують складну ситуацію для власної вигоди”, – заявив Вронський.
На думку керівника асоціації, доречно, щоб ситуацію по обидва боки кордону оцінювали представники законодавчої влади, які напряму не пов’язані з адміністративною ланкою.
Пропозиції планують передати до польського міністерства інфраструктури.
Раніше міністр інфраструктури Польщі Анджей Адамчик надіслав листа своєму українському колезі Олександрові Кубракову, в якому закликав виконати вимоги польських протестувальників.
Що передувало
Нагадаємо, 6 листопада польські перевізники почали блокувати рух вантажівок у пунктах пропуску “Краківець-Корчова”, “Ягодин-Дорогуськ” і “Рава-Руська-Гребенне”.
26 листопада стало відомо, що на кордоні з Польщею є випадки блокування гуманітарної допомоги.
Також повідомлялося, що польські страйкарі планують цілодобове блокування руху на напрямку пунктів пропуску “Медика-Шегині”.
Читайте також: