Літак F-16 не могли збити системами ППО.
Про це заявив військовий оглядач і полковник запасу ВПС латвійських збройних сил Ігор Раєв в ефірі КИЇВ24.
“Якщо ми говоримо про версію, що це була якась система ППО, теоретично, звісно, це теж можливо, але на всіх літаках НАТО стоїть система, ідентифікація “свій-чужий”, і вона діє, власне, в усіх літальних апаратах, які працюють в єдиному повітряному просторі, в якому ведуться бойові дії. Те, що F-16 почали діяти без інтеграції в цю систему й без синхронізації з українською ППО – я не вірю, що така річ могла відбуватися”, – зазначив він.
Однак, за словами Раєва, людський фактор існує завжди. Наприклад, людина, яка сидить за пультом, може не помітити ідентифікацію. Ця система може не працювати.
“Ця система в той момент може не працювати. Просто ви технічно не перевірили всі системи, перш ніж почали діяти. Завжди може перегоріти якийсь запобіжник або якась інша річ. Теоретично, звісно, це можливо, але загалом це дуже маловірогідно”, – вважає Ігор Раєв.
Що передувало
Напередодні стало відомо, що Повітряні сили України втратили винищувач F-16 під час масованої ракетної атаки 26 серпня, в повітряному бою загинув один з найдосвідченіших українських пілотів.
Народна депутатка Мар'яна Безугла назвала причиною катастрофи літака неузгодженість підрозділів Повітряних сил, яка призвела до його збиття власною ППО.
У відповідь Микола Олещук назвав народну депутатку Мар'яну Безуглу “інструментом для дискредитації вищого військового керівництва” країни та “ньюзмейкером ворожої пропаганди”, зазначивши, що їй ще доведеться просити вибачення перед армією, причому в суді.
Нагадаємо, внаслідок аварії винищувача F-16 у понеділок, 26 серпня, загинув льотчик ВПС ЗСУ підполковник Олексій “Мунфіш” Месь. Це сталося лише за кілька тижнів після прибуття довгоочікуваних американських літаків до України.
Читайте також: