VININFORM
← Назад до новин
Всі новини
5 функцій Запорожця, які здивують водія 21 століття
Зображення
Багато у чому світ стоїть на стереотипах, часто хибних і некорисних для цивілізації. Ось і наш старий добрий "Запорожець", "добре відомий" громадськості як примітивне бюджетне авто, насправді був непересічною і аж ніяк не бідною машиною. Про найцікавіші нюанси культової української малолітражки, які варто було б відродити у нашому ХХI столітті, читайте в матеріалі РБК-Україна. Двері навпаки У першого з "Запорожців" ЗАЗ-965 двері відкривались проти ходу, бо були навішані на задніх петлях. Рішення, доволі поширене у першій половині - середні ХХ століття. Популярність таких дверей пояснювалася зручністю процесу. Адже дверний проріз відкривався для посадки з того боку, звідки людині зручніше відразу опускатись на подушку крісла - без попереднього занесення ніг в щілину перед сидінням. Проте, великих мінус такої схеми у небезпеці, що погано зачинені двері будуть відкриті зустрічним потоком повітря. Через таку небезпеку подібне рішення називають суїцидальними дверима (від суїцид - самогубство). Певно, саме через це навіску дверей на задній стойці кузова в наш час практично не використовують. Такі залишились здебільшого на малопоширених моделях типу BMW i3, Mazda RX-8, Toyota FJ Cruiser і навіть Rolls-Royce Phantom. Два багажника І у першого з "Запорожців" - "горбатого" ЗАЗ-965, і у другого - "вухатого" ЗАЗ-966 справді було два багажники. Один - спереду, під переднім капотом, і ще один - ззаду, в салоні за спинкою заднього сидіння. Другий аж ніяк не був зайвим, адже самого лише основного переднього було недостатньо. Мало того, що він сам був невеликий, так у ньому ще містилося запасне колесо, акумулятор, опалювач і механізм кермового управління. Задній багажник "Запорожця" вміщував дві валізи пристойного розміру, і чималою перевагою було те, що дістатись до його вмісту можна було, не виходячи з машини.

Фото: два багажника – не від хорошого життя, але внутрішній мав деякі переваги (Ігор Широкун, РБК-Україна) Двигун не на місці Силовий агрегат в усіх "Запорожців" розташовано ззаду, відповідно, спереду у нього багажник. Не можна сказати, що задній двигун дає водієві якісь особливі переваги – хіба що, крім кращої прохідності на слизьких поверхнях. І "Запорожці", і інші аналогічні моделі, будучи спроектованими під таке компонування, характеризуватись як практичні і раціональні машини. Весь силовий агрегат компактно розміщувався в одному місці, до того ж не потребував дорогих вузлів типу ШРУСів. Між іншим, задньомоторні автомобілі можна побачити на шляхах і в наш час. Причому це не тільки масові моделі типу Smart і Renault Twingo III, а й ексклюзивні нішеві авто Porsche-911. "Автономка" Маленький і недорогий автомобільчик запорізького виробництва завжди мав дуже нетипову для машин цього класу "пічку". Це був потужний автономний обігрівач, який працював на бензині, не залежав від двигуна і руху машини - та ще й відрізнявся великою продуктивністю за будь-яких морозів. Цікавий нюанс: за потреби опалювач "ЗАЗіка" можна перемикнути в режим передпускового підігріву двигуна взимку. Подібні універсальні системи в наш час називаються узагальнюючою назвою "автономка" (вона ж "вебасто", вона ж "єбершпехер"). Дозволити собі подібні можуть тільки власники преміальних авто, а в "Запорожцях" такий обігрівач комплектувався з заводу "за умовчанням".

Фото: заднє розташування двигуна – рішення, в наш час доступне тільки на ексклюзивних моделях (Ігор Широкун, РБК-Україна) Повітряне охолодження У двигуна "Зазиків" - чудово спроектованого V4 з блоком з магнієвого сплаву - була повітряна система охолодження. А значить, не було шлангів, патрубків і радіатора з антифризом, який через ті патрубки рано чи пізно починав витікати на асфальт. Дуже раціональну повітряну систему цінували обізнані інженери, адже вона була позбавлена цілого переліку слабких місць, які створювали власникам вживаних машин купу проблем. Прості і раціональні мотори-"повітряники" більш складні у проектуванні, ніж "водянки", тому від них поступово відмовився весь світовий автопром. Остання для нашого часу машина з повітряним охолодженням - Porsche-911 в її IV поколінні, знята з виробництва 1998 року. Найголовніше Насправді тут ми згадали ще не всі родзинки "Запорожця", але про них ми поговоримо наступного разу. Адже автомобіль це був - при всіх його плюсах і мінусах - неординарний і гідний уваги. Раніше в нашій публікації ми обговорювали загадку "Запорожця": чому його мотор був ззаду і що це давало водію? Крім того, минулого разу наші автоексперти розбирались, з ким і як конкурував ЗАЗ-965 на зарубіжних ринках і хто переміг у порівняльних тестах з іномарками При підготовці статті були використані матеріали музеїв "Колеса Історії" і "Фаетон".

Останні новини